بازدید 112
پدیده زارع 174 روز پیش
بدون دیدگاه

بهره برداری از پروژه برج تقطیر

با همت شرکت پالایش قطران ذغالسنگ و پیمانکاران محترم ، بهره برداری از پروژه برج تقطیر C531با حضور مهندس صادقی مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا رسمًا آغاز شد .
از ویژگی های بارز این برج ساخت صفر تا صد آن به دست متخصصین ایرانی است . با توجه به انحصاری بودن صنعت پالایش قطران و محدودیت شرکت های مشاوره و طراح در این زمینه و همچنین تجربه و دانش نیروهای داخلی این شرکت در طی دو دهه گذشته ، طراحی پایه این برج توسط نیروهای دانشی – مهارتی شرکت انجام شد و سایر فعالیت های مهندسی شامل طراحی مکانیکی و تفصیلی ، مدلسازی ، تحلیل تنش ، مهندسی خرید ،مدیریت و کنترل پروژه توسط مهندسین واحد تحقیق و توسعه در این حوزه انجام شد .
از جمله فعالیت های دانش بنیان و قابل توجه در این پروژه استفاده از تکنولوژی پوشش دهی Overlay Claddingبرای پوشش داخلی بدنه برج است که توسط تجهیزات اتوماتیک ساخت داخل کشور و به روش جوشکاری زیرپودری انجام شد و نتایج آن جهت اطمینان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت .
یکی دیگر از دستاوردهای مهم این پروژه ایجاد تجربه سودمند برای کارکنان و مهندسین جوان شرکت پالایش قطران است به نحوی که تمامی مستندات و مدارک فنی این پروژه در راستای مدیریت دانش ثبت و مستند گردید .
در طول این مدت ، چالش های متعددی در مسیر پیشبرد پروژه قرار گرفت که با برنامه ریزی صحیح ومنطقی موانع موجود مرتفع گردید . از جمله چالش ها و اقدامات قابل توجه متقابل آن می توان به تامین مواد خام مصرفی با توجه به نوسانات بازار ، مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در سال های 1399و
، 1400قطعی برق در تابستان سال های 1399و ، 1400حمل یکپارچه برج از کارگاه پیمانکار تا پالایشگاه و نصب ایمن آن در کمترین زمان ممکن و مشکلات کار در شرایط جوی نامساعد و ارتفاع 45متری اشاره نمود .
در پایان این شرکت مفتخر است که علاوه بر ساخت برج تقطیر مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا ، در طول دوسال فعالیت اجرایی هیچگونه حادثه جانی و خسارت مالی نداشته و همواره متعهد به رعایت الزامات ایمنی ، بهداشتی و زیست محیطی بوده است.

https://www.ctr-co.com/fa-IR/ctr/4939/news/view/14596/1840/Staging

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.