بازدید 112
پدیده زارع 166 روز پیش
بدون دیدگاه

تحویل دائم پروژه ایستگاه رباتیک ماشین‌کاری سرسیلندر XUP

در این پروژه راه‌اندازی یکی از ایستگاه‌های اصلی ماشین کاری سرسیلندر موتور XUP در دستور کار قرار گرفت. بدین منظور طراحی، تامین، نصب و راه اندازی دو دستگاه ماشین سنتر دو اسپیندل چهار محور CNC، ربات، فیکسچرهای ماشین کاری و ابزارها، تابلو کنترل و سیستم فیلتراسیون دستگاه‌های موجود توسط شرکت تام انجام پذیرفت.

از نقاط قوت این پروژه می‌توان به، تعمیر و یا تعویض قطعات و راه اندازی کلیه اِلمان‌های مکانیکی و کنترلی دستگاه‌های ماشین‌سنتر، استفاده از ربات برای جابجایی بلوک سرسیلندر بین کانوایر و دستگاه‌های CNC، طراحی و مهندسی چیدمان دستگاه‌ها، پروسه ماشین‌کاری، انتخاب ابزارهای براده برداری، طراحی و ساخت گریپر ربات که توسط مهندسین شرکت تام و با همراهی کارشناسان ایران‌خودرو بدون حضور شرکت های خارجی صورت گرفت، اشاره کرد همچنین استفاده از دستگاه‌های گراب دو اسپیندل باعث کاهش زمان تولید و امکان ماشین‌کاری در فضای محدود موجود را فراهم کرد.

 از ابتکارات این پروژه بومی سازی طراحی و ساخت فیکسچرهای ماشین کاری با دقت بالا، ایجاد اتوماسیون برای برقراری ارتباط ربات با دستگاه های ماشین سنتر و کانوایر و همزمانی کنترل مجموعه همچنین تغییر سیستم خنک‌کاری از آب خنک به هوا خنک به دلیل محدودیت‌های شرایط موجود است .

لازم به ذکر است  با توجه به مهندسی صورت گرفته، این ایستگاه می‌تواند در صورت لزوم با اصلاحات جزئی برای ماشین‌کاری دیگر سطوح و مواضع سرسیلندر مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی و مهندسی صورت گرفته در این ایستگاه توسط مهندسین شرکت  تام در شرایط تحریمی، باعث بومی سازی و کاهش چشم‌گیر هزینه‌های ارزی شده است.

https://www.tam.co.ir/fa

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.