بازدید 82
پدیده زارع 187 روز پیش
بدون دیدگاه

تولید نسل جدید ترانسفورماتور در زنجان

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ مدیر عامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان گفت : همزمان با بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور، ساخت ابر ترانسفورماتور ۵۰۰ مگا ولت آمپری هم که به‌دست توانمند مهندسان و متخصصان شرکت دانش‌بنیان ایران‌ترانسفو طراحی شده بود با دستور وزیر نیرو کلید خورد.

ظهیری افزود : طراحی ابر ترانسفورماتور سه فاز با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت‌آمپر به همت یک تیم ۱۵ نفره از جوانان نخبه شرکت ایران‌ترانسفو و با تکیه بر دانش و تخصص بومی، انجام شده است.

وی گفت : این ابرترانسفورماتور دارای ۱۵ متر طول، ۹ متر عرض و ۱۱ متر ارتفاع و با وزن بیش از ۳۳۵ تن است که می‌تواند جایگزین سه ترانس تک‌فاز (MVA) شده و با این اقدام، حدود ۶۰ درصد مصرف برق کاهش یافته و از ۷۰ درصد تلفات بی‌باری شبکه جلوگیری خواهد شد. همچنین به‌صورت همزمان ترانسفورماتور فاز شیفتر که برای نخستین‌بار در کشور، به دست متخصصصان کشورمان در گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، طراحی و تولید شده، با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

این ترانسفورماتور از خصوصیت خاص دور موتورهای با توان و ولتاژ فوق بالا برخوردار بوده که کاربرد بسیار زیادی در صنایع مهم به‌خصوص صنعت پتروشیمی دارد.

بهزاد ظهیری مدیرعامل ایران‌ترانسفو ضمن اعلام آمادگی این گروه صنعتی برای رفع کامل نیازمندی‌های صنعت برق کشور، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این بود که بتوانیم با توجه به تنگناهای ارزی که در کشور وجود دارد ۶۰ درصد نیاز ارزی خرید مواد اولیه وارداتی را از محل صادرات محصول تامین کنیم که خوشبختانه امروز که حدودا در پایان ماه هشتم سال هستیم با توجه به قراردادهای امضا شده و قراردادهای در حال مذاکره امیدواریم که بتوانیم در یک سال آینده ۱۰۰ درصد نیاز ارزی خود را از محل صادرات تامین کنیم که این امر یک جهش مهم برای یک بنگاه تولیدی است.

گروه صنعتی ایران‌ترانسفو در نیم قرن گذشته با تولید انواع ترانسفورماتور و رآکتور با کیفیت و مطابق استاندارد روز دنیا، ضمن قطع وابستگی کشور به تامین این کالای استراتژیک و زیرساختی شبکه برق از خارج از کشور، توانسته زمینه‌ساز توسعه صنایع مختلف و رفع نیازهای اساسی کشور در زمینه انتقال انرژی الکتریکی باشد.

این شرکت همه ساله با تکیه بر توان متخصصان داخلی ضمن تولید دانش و تکنولوژی بومی در صنعت ساخت ترانسفورماتور، موفق به عرضه محصولات دانش بنیان جدید منطبق با فناوری‌های روز جهانی، کمک به بهینه‌سازی شبکه برق کشور و کاهش هزینه‌های تلفات شبکه برق شده و و اشتغال‌آفرینی قابل توجهی را داشته است.

https://www.iribnews.ir/00H13Y

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.