بازدید 111
پدیده زارع 181 روز پیش
بدون دیدگاه

بررسی نظریه انتشار نوآوری در حوزه آموزش

هدف این مقاله بررسی نظریه انتشار نوآوری در حوزه آموزش است. برای دستیابی به این هدف, نخست خاستگاه و تعریف جامع نظریه انتشار نوآوری با تاکید بر چهار عنصر اساسی آن (1. نوآوری 2. کانالهای ارتباطی 3. زمان 4. نظام اجتماعی) سپس ویژگیهای ضروری برای گسترش نوآوریها (1. مزیت نسبی 2. سازگاری نسبی 3. سادگی استفاده 4. قابل امتحان بودن 5. قابل مشاهده بودن) و افراد در معرض (1. نوآوران 2. پذیرندگان اولیه 3. اکثریت اولیه 4. اکثری ثانویه 5. شکاکان) با ارایه راهبردهایی در حوزه آموزش بررسی شده اند. سپس به تاثیر نوآوریها بر مهمترین فاکتورهای نظام آموزش (1. مدارس 2. عامل انسانی, بویژه معلمان 3. موارد و روشها) پرداخته شده و در پایان برای تشویق و گسترش فرهنگ نوآوری در نظام آموزشی, پیشنهاداتی ارایه شده است.

https://www.sid.ir/paper/75345/fa

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.